ישנן כמה וכמה תוכנות הפקה אחרלהן ממשקי שליטה ייעודיים.בשנת 2018 הוציאה חברת Akai שלט כזה עבור FL Studio בשיתוף יצרנית התוכנה Image-Line. קהל המשתמשים של FL Studio מגוון מאוד – היא פופולרית בקרב הרבה מפיקים ״חדר השינה״ שנמצאים בתחילת הדרך, אך עם זאת תמצאו לא מעט מפיקי היפ-הופ לא פראיירים בכלל שמשתמשים בה בנוסף לכמה וכמה DJs מהמובילים בעולם. ה- Akai Fire מגיע עם התוכנה עצמה במהדורה מיוחדת, גרסה קלה ומוגבלת יותר של FL Studio. אבל האם השלט הייעודי שווה את ההשקעה, או שמא מדובר בגימיק סתמי?

נתחיל בסקירה זריזה של התכונות העיקריות שמציע ה-Akai Fire:

  • התממשקות Plug-and-Play מהירה וקלה עם FL Studio.
  • תכנות מהיר של Patterns לתוך ציר הזמן באמצעות התממשקות ה-Step Sequencer.
  • פדים בעלי תאורת RGB בתצורת 4×16 למגוון שימושים.
  • יכולת הרחבה עם עד ארבע יחידות נוספות, ליצירת משטח של עד 8×32 פדים.
  • מצבי עבודה לשליטה נוחה ב-Step Sequencer, Piano Roll, Drumpad וביצוע.
  • צג OLED גרפי.
  • ארבעה בנקים של מכווני מגע הניתנים למיפוי חופשי.
  • ניווט פשוט ומיידי בחלונות ה-Channel Rack, Browser, Tool Bar ו-Playlist.
  • שימוש בפקדים ייעודיים לעיון מהיר בקבצי שמע ופרוייקטים.
  • כפתורי Transport ייעודיים.
  • חיבור USB ללא צורך בשקע חשמל.
  • תוכנת FL Studio בגרסת Fruity Fire Edition עם עדכונים חינם לכל החיים.


הניסיון שלנו

Akai Fire הוא בקר מיוחד במינו שנותן למפיקים ב-FL Studio נגישות רבה ומשפר את זרימת העבודה, במחיר סביר. הוא מאפשר לבטא יותר את היצירתיות על-ידי שילוב חלק של תוכנה וחומרה, בזכות תצורת Plug-and-Play בלי הגדרות מסובכות, ומצאנו שקל ופשוט להתחיל לעבוד איתו. הצג הקטן מספק חיווי על ה-Pattern עליו אתם עובדים ושאר פונקציות שנמצאות בשימוש, מה שמקל על ההתמצאות.

ניתן גם לשלוט בעוצמות הערוצים ,Mute, Panning, פילטרים, EQ ועוד. למי מאיתנו שמשתמשים ב-FL גם להקלטות כלי נגינה ושירה, גישה מהירה למטרונום Play, Stop, ספירה לאחור וכדומה היא אספקט נוח במיוחד. עוד פלוס של המכשיר הוא האפשרות מאפשר לדפדף בתפריטים של התוכנה ללא צורך בעכבר. 

ניתן להתאים אישית פונקציות בסיסיות כ-EQ ופונקציות אחרות באמצעות מיפוי מותאם אישית. ניתן גם להשתמש ב-AKAI Fire כמכונת תופים או מקלדת MIDI ליצירת מהלכי אקורדים. אך הפונקציונליות העיקרית של ה-Akai Fire היא, כפי שבוודאי יכולתם לנחש, השליטה הפיזית ב-Step Sequecer של התוכנה, כמו מעין גרסאת חומרה של FL Studio שעובדת בדיוק אותו דבר רק עם גישה נוחה יותר. הוא מאפשר ליצור לופים, להוסיף ולמחוק צלילים בכל שלב במהירות רבה.

ובכן, בואו נאמר את האמת – זה תמיד יותר כיף לשחק עם צעצוע פיזי מאשר להתעסק עם מסכים ותפריטים. אבל אם להיות כנים, רבות מהפונקציות שהזכרנו הן כבר סופר-פשוטות ונוחות באמצעות קיצורים בתוכנה עצמה. עם זאת, מקום אחד שהמכשיר מתעלה בו ללא ספק על חוויית העבודה עם היכולת להחליף צלילים במהירות ב-Channel Rack. לחיצה על כפתור ה-Alt על מנת לבחור צליל, לחיצה נוספת על כפתור ה-Browser כדי להציג את כל התיקיות הזמינות, כאשר כל השמות מופיעים ישירות על מסך ה-Akai Fire. מכאן תוכלו לבחון את הצלילים המועדפים עליכם, כאשר לחיצה על חוגת ה-Select את התיקיה עבורכם ולחיצה על כפתור ה-Grid תתן לכם להאזין לסאונד הנבחר. תוכלו להחליף סאמפלים מבלי להזדקק למסך המחשב שלכם.

מהרגע שהתרגלנו מעט לזרימת העבודה עם המכשיר, נראה שהוא אכן זירז במידת מה את ההתנהלות ומצאנו את עצמנו קופצים סביב, מנגנים לופים, מסיפים ומסירים תווים, טוענים אפקטים ועוד במהירות מרשימה. אין לנו ספק שהמכשיר מוסיף מידה מסויימת של מהירות ושליטה שקשה להגיע אליה עם מקלדת ועכבר, אך עקומת הלמידה עד הרגע שתוכלו למצות את היכולות שלו עשויה לקחת זמן מה. כן, תצטרכו להסתכל לעתים על מסך המחשב ולעבוד עם העכבר, אבל למען האמת זה נכון לגבי כל קונטרולר בשוק.

לסיכום אנחנו חושבים שזה צעד ראשון גדול לעתיד של FL Studio ומהלך מעולה של Akai. הקונטרולר בהחלט מוריד מעט מהמאמץ של עבודה עם תוכנת ההפקה, וזה מבחינתנו סיבה מספיק טובה בשביל לזכות אותו בתשואות. במחיר שהוא עולה, קשה שלא להמליץ עליו לכל חובב FL שרוצה למקסם את זרימת העבודה שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *